Новини

Инж. Красимир Папукчийски, генерален директор на ДП НКЖИ: Смятаме да изградим поне още 3 интермодални терминала на територията на България

25.02.2021 г.

През 2024 година ще имаме готова железопътна магистрала в участъка от сръбската граница до границата с Турция, както и в участъка Пловдив- Бургас. Това каза генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски по време на онлайн дискусия на тема „Перспективите за развитие на железопътния транспорт в България“, организирана от евродепутата Андрей Новаков. В дискусията участие взеха еврокомисаря по иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж Мария Габриел, Росен Желязков-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Григорий Григоров – председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и представители на неправителствената организация „Пътнически консултативен съвет“.

„2021 година е обявена за европейска година на железопътния транспорт.“

При реализираните проекти на НКЖИ ясно се вижда увеличаване на пътникопотока и качеството на предлаганата услуга. От месец март до месец май ще стартираме всички проекти в участъка София – Септември, железопътен възел Пловдив, участъка Оризово – Михайлово, гара Зимница, сигнализацията и телекомуникацията в участъка Пловдив – Бургас, както и 27-те надлеза, които са свързани с безопасността на движение по скоростната линия.

Акцентирахме върху подобряването на баланса в развитието на железопътната инфраструктура в направлението Северна – Южна България. През последните 2 години сериозно работим в отсечката Русе – Каспичан, където е насочен изцяло капиталовият трансфер на Компанията.

До 2024 г. трябва да бъде подновена 140 км железопътна линия с подсигурени европейски средства за  подмяна на осигурителната техника и дигитализация.

Инвестициите с европейски средства в направление дигитализация, скоростите на движение доведоха до сериозен  ръст на пътникопотока. 20 процента ръст имаме и в участъка Септември – Свиленград – турска граница и направлението Пловдив – Бургас.

В плана за устойчивост и развитие сме заложили изцяло на преминаване на дигитално управление на тяговите подстанции. Идеята  е осветлението по гарите да бъде интегрирано в система SCADA за управление, което ще намали консумацията на електроенергия. В Северна България е планирано изграждането на модерни диспечерски централизации, както и изграждане на диспечерско управление в участъка София през Илиянци – Мездра – Горна Оряховица, проектиране на възлите Русе, Горна Оряховица, Варна, проектиране на интермодалния терминал Горна Оряховица, който е един от етапите на бъдещото им развитие.

Идеята на НКЖИ е на територията на България да бъдат изградени минимум поне още 3 интермодални терминала – в София, във Видин и на пристанище Бургас или Варна, което зависи от трафик прогнозите. Работим в направление безопасност, конкурентноспособност, екология и подобряване на услугата за пътниците и клиентите на железопътната инфраструктура.

Гарите и гаровите пространства са изключително важни, това е първото нещо, което човек вижда, когато използва жп транспорт.

В рамките на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 - 2020“ се извършват реконструкции на гаровите комплекси Подуяне, Искър, Казичене, Карнобат, Стара Загора.

Проектът за гара Нова Загора е готов, приет е от Експертен съвет на НКЖИ, съответно предстои да бъде съгласуван със съответните институции и да направим публично обсъждане с община Нова Загора, и след това да се процедира разрешението за строеж и изпълнението на самия проект. Срокът за приключване на проекта е краят на 2022 г.

 

През 2021 г. предстои стартиране на ремонтни дейности и по сгради и околни пространства на жп гари Айтос, Ямбол, Септември, Шумен, Разград.

 

споделете