"Модернизация на Тягови подстанции Враца и Перник разположени на коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски"
Модернизацията на тяговите подстанции Враца и Перник са част от глобалните проекти за модернизация на железопътните линии Видин - София и София – Перник - Радомир, разположени на коридора Ориент/Източно - Средиземноморски. Успешното приключване на настоящото действие ще доведе до увеличаване на капацитета на железопътните линии Видин - София и София – Перник - Радомир, покриване на европейските изисквания за безопасност на движението, осигуряване на енергийна ефективност и опазване на околната среда, както и пълно съответствие с приложимите европейски стандарти и изисквания. По този начин се гарантира оперативна съвместимост на националната железопътна мрежа с европейската.
ИЗТОЧНИЦИ НА ФИНАНСИРАНЕ:
МСЕ Сектор "Транспорт": € 12, 189, 968
Държавен бюджет: € 2, 151, 171
Общо: € 14, 341, 139
С модернизацията на Тягови подстанции Враца и Перник разположени на коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски, ще се постигне:
- Осигуряване на надеждно електрозахранване;
- Оперативност при необходимост от превключване и секциониране на тяговата мрежа в участъка;
- Намаляване времезакъсненията на влаковете, в следствие аварии по електрозахранването в участъците;
- Постигане на оперативна съвместимост;
- Намаляване разходите за заплащане на консумираната реактивна енергия, респективно повишаване качеството на захранващото напрежение;
- Постигане на енергийна ефективност на сградата на ЗРУ;
- Подмяна на маслонапълнените комутационни съоръжения с нови;
- Осигуряване на пълен мониторинг върху положението на съоръженията и стойностите на електрическите параметри в участъка;
- Отпадане на необходимостта от постоянен оперативен персонал, след изграждане на системата за телеуправление и телесигнализации (SCADA).
Проектът включва изпълнение на три етапа:
- Етап I - проектиране;
- Етап II - доставка на съоръжения и строително-монтажни дейности (СМР);
- Етап III - гаранционно поддържане и сервизно обслужване.